Derfor blogger jeg !

Photobucket

Først av alt: Stem på bildet mitt her !

Helt siden jeg startet denne bloggen, har jeg har et mål om å vise folk hvordan jeg er, mine drømmer og mine tanker
. Men nå i det siste, så har jeg hatt andre ting i tankene når jeg blogger. Det er at jeg vil vise folk at man trenger ikke å sulte seg ihjel for å gå ned i vekt, men det viktigest av alt så vil jeg vise at man trenger ikke å veie 50 kg og passe størrelse XS, for å kunne bli godtatt. Det er flere ganger jeg har kommet inn i butikker, også måtte jeg bare gå ut igjen ettersom at ingenting passer meg. Til og med Ulrikke Lund oppfordrer til å være tynn ved å bare ha størrelse XS i butikken hennes. Jeg kan ærlig si at det er masse der som jeg har lyst på, men jeg kommer aldri til å passe ettersom at verden er tilpasset de tynne og vakre.

Som mange av dere vet så driver jeg på med å gå ned i vekt, men det er fordi det er usunt for meg å forsette å veie det jeg veier nå. Jeg vet det ikke passer inn å snakke om slanking i forhold til det som dette innlegget handler om, men jeg har satt meg et trivselsvekt som jeg skal komme ned på. Når jeg er kommet dit, så blir jeg å passe størrelse M i klær, noe som er normalt. Jeg vil rett og slett ikke være en av de supertynne som ikke har noen former.
Det er rett og slett ikke noe fint synes jeg !

Jeg vil ikke oppfordre noen til å slanke seg mer enn det som trengs. Hvis du har en bmi på under 23, så trengs det ikke. hvis du passer størrelse M, så trengs det ikke. Hvis du er størrelse L og trives, så trengs det ikke!

18 comments:

MaritBE said...

Sv: Tusen takk ;-)

Veldig fint innlegg syns jeg ;-)

Tone said...

Veldig bra skrevet!!

Maiken said...

hva veier du nå, og hva vil du ned på? håper du vil svare på det :)

Veronica S said...

det jeg mener om slanking er at man finner en vekt der man trives, og prøver å holde den..ikke slanke seg på grunn av press osv.. det blir helt feil. Som du sier, man må ha litt former.. de superslanke uten former er ikke så pene som dem med former..;)
sånn som Mira Craig & Maria Haukaas Storeng + Beyonce, de er flotte damer med former..

Linda i florida said...

bra skrevet!

kat said...

så herlig katt!

Silje Louise said...

Bra skrevet! Syns det er altfor mye slankepress nå i dag.. Bare man trener og spiser sunt, syns jeg det er flott. Uansett om man er liten eller stor.

Rita said...

Utrolig bra Rebekka ! Jeg skjønner deg totalt på det ! :D
Er mange som ser helt utrolig flott ut men som ikke er modell-fit liksom ^^

MaritBE said...

Sv: Ja, det bør du teste ut altså ;-) namnam.

Ida said...

Akkurat det der med Ulrikke Lund er jeg veldig enig i! Urolig provoserende..

Ingrid said...

Først vil jeg si tusen takk for kommentaren! :)

Jeg er veldig enig med deg i det du har skrevet. Det er alt for mye fokus på vekt, størrelser og fasong for tiden. Jeg mener man må finne den vekta man trives med selv, bare du har god helse og er fornøyd med deg selv gjør det ikke noe om du bruker en stor størrelse i klær!

Andrine said...

Man trenger ikke gå ned spess i vekt. Tanten min holdt på å dø fordi hun aldri spiste.

Oh Happy Life said...

Så utrolig bra skrevet :)

Annika said...

Sv: Ja, ikke sant? Synes jeg også :)

Gudrun Jona said...

Tror man bare må trives med seg selv. Det er det aller viktigste.

Unknown said...

Sv: Hehe, deilig å få gjort det også da :)

Marte Øverås said...

Det er bra, vi alle er foskjellige :)

(Ulrikke selger nesten ikke XS btw, går for det meste i hennes egen størrelse som er S)

emmieverlasting said...

Sv: takk skal du ha:o)!

ha en fin dag!