Bloggvurdering del 1.

Da har jeg lagd vurdering av noen av bloggene. De andre kommer iløpet av morgendagen og helga. De som har fått vurdering må huske på at dette er min mening. Jeg vet ikke hva som dere liker med bloggen, men dette er hva jeg ville ha gjort hvis jeg hadde deres blogg.

Forresten; Jeg synes dere kan stemme på meg hos ho Rita. Fotokonkurranse jeg kom videre i. Så stem nr 10, greit?


Photobucket
Navn: Sparkling water - Katrine
Header: Kjempefin header, rolige og harmoniske farger med en kjempefin skrift, men jeg synes personlig at du har hatt den så lenge, at jeg har blitt litt lei av den.
Design: Jeg liker at du har rolige farger. Bakgrunnen passer så fint inn i bloggen, og det får det til å bli litt spenning iblant de rolige fargene.
Skriving: Du skriver uten feil, noe som bra. Eneste jeg kan pirke på er at du kan være litt mer nøye på å få mer oppmerksomhet i selve skrivingen. Bruke fet skrift mer, for å få oppmerksom mot det som er viktig. Skriv ned detaljer og.. (Jeg husker ikke akkurat hva det heter nå, men eksempel: Godteriet smakte som vann på en solfull dag osv)
Tips: For utenom tingene ovenfor, så liker jeg bloggen din veldig godt. Men et tips er å kanskje bruke litt tid på bildene du tar til bloggen. Noen av bildene er uklare, og bloggen vil se bedre ut med gode bilder.
Photobucket
Navn: Superkayso - Kirsti
Header: Selv om jeg likte din forrige header bedre, så er nok denne i toppklassen den også. Jeg liker hvordan du ikke har brukt farger på headeren, for å få fram bildene i innlegget bedre. Selv om jeg ikke er så stor fan av svarthvitt headere, så fungerer denne. Eneste jeg kan pirke på er at bildet burde være litt skarpere og skriften burde være en annen.   
Design: Grått design gjennomført med stil. Men når du legger ut innlegg med bilder som er savrthvitt eller sepia, så virker bloggen din trist på en måte. Jeg liker også kjempegodt at du har bloglovin og de andre ikonene i grått. Utrolig kult !
Innlegg: Ingenting jeg kan klage på. Jeg elsker hvordan du bygger opp innleggene dine, skriften du bruker på bildene og alt. Du er mitt forbilde innen innleggskriving ;)
Tips: Eneste var med headeren, ellers så er bloggen din perfekt !
Photobucket
Navn: Tidskontroll - Christine
Header: Kjempesøt header, men kanskje litt upersonlig. Jeg vet ikke hvorfor, men jeg liker best personlige headere. På en måte har det blitt mitt bilde på deg. Du får et stort pluss for skriften, ettersom at du har skjønt det med variasjon.
Design:Kjedelig i lengden. Jeg synes selve bloggen ser ut som et typisk wordpress domene, ettersom at headeren er liten og bakgrunnen er ikke noe spennende. 
Skrift: Du er flink å få med leserne i sakene du skriver. Jeg ønsker litt mer personlig innlegg.
Tips: Endre designet, så får du en tipp topp blogg :)
Photobucket
Navn: Miss Jones - Linn
Header: Egentlig en genial ide, men dårlig gjennomført. Synes du kunne ha hatt skriften større slik at den dekket mer. Blir tomt med et hvitt stort område til høyre. 
Design: Jeg synes designet er litt rotete. Jeg synes det blir litt masse med 3 kolonner. Kanskje du skulle ha hatt innleggs-delen større og fjerne den kolonnen helt til høyre.
Skrift: Jeg synes du skriver ganske godt. Eneste jeg vil pirke på er å at du må bruke fet skrift mer. Det får teksten mer spennende.
Tips: Fyll headeren mer ut, endre kolonnen og bruk fet skrift ;)
Photobucket
Navn: Sandra Jeanette
Header: Jeg likte headeren din. Fine farger som representere deg. Eneste jeg ville ha gjort annerledes er å få frem bildet av deg mer. Du blir liksom mikset inn i headeren.
Design: Fint og ryddig. Du kan kanskje endre skriftfargen i menyen til litt mørkere ettersom at de fargene er veldig like. Du kunne også ha satt et skille mellom innleggene og "om deg" boksen for å få det mer ryddig.
Innleggene:Jeg synes du skriver greit, eneste er at du kanskje kan ha noen lengere innlegg noen ganger.

Tips:Har ingen konkrete tips til deg.

Photobucket
Navn: Loonern.com - Marte
Header: Jeg liker headeren din jeg. Fint bilde uten noen forstyrrelser. Du burde kanskje ha hatt en annen skrift, ettersom at den er så kjedelig.

Design: Bakgrunnen er kjempefin og enkel. Eneste jeg ville ha gjort annerledes er å endre kolonnene nedfor headeren. Å ha ting på hver sin side av innleggene er rotete. Du kunne ha hatt det til høyre i en egen side. Da kan du ha større plass til å ha innlegg. 

Innleggene: Gode innlegg, du er flink å engasjere leserne og du har interessant stoff. Jeg har ingenting å klage på.
Tips: Jeg har ingen konkrete tips til deg.

16 comments:

Lene said...

// aw, tusen takk! du er herlig, ha en deilig kveld!

Randi said...

sv: takk for det :)

moro å lese hva du har skrevet om andre blogger. Kayso sin leser jeg også :D

Tone said...

Jeg digger bloggene til Katrine, Kirsti og Christine! Kjempeflinke jenter:) Men jeg er kanskje enig i at jeg savner litt mer personlige innlegg fra Christine, ikke bare om saker fra VG, selv om det gir mange lesere.

Sv: Ikke vær redd, sola forsvinner nok herfra ganske fort;) Det er meldt overskyet og snø hele helgen..

Eline said...

SV: Ja, for all del! Si i fra når du har skrevet det, så vil jeg lese! :)

Maria Isabell said...

Takk for tips til nye blogger :D

Maria Kristine said...

Mange bra blogger! :)

Gudrun Jona said...

Så spennende! :D Jeg leser mange av disse bloggene fra før og jeg er veldig glad i kristi sin. Hun er så cute <3

i r l i n said...

FØRST må jeg bare gi bra kritikk på bloggen din!! ufattelig kult design du har!!!!!! :D:D:D::D:D seriøst jeg er dødssjalu! :D

sv; jeg må bare takke deg for den hyggelige kommentaren du la igjen under "flamme-innlegget" mitt. snill du er!! :D Håper du har hatt en fin dag og koser deg ut kvelden! :D

trine said...

samfunn er drittkjedelig :P

Tidskontroll said...

Hey! Tusen takk for vurdering! Veldig koselig *S* Jeg skal se hva jeg kan gjøre med litt mer perisnlige innlegg! :o) Designet gjør jeg nok ikke noe med enda, og jeg har litt lyst til å være litt "anonym" :D
Men takk for vurderingen! *SSSS*

Marte Øverås said...

TUSEN TAKK for kjempehyggelig vurdering!^^

Linda i florida said...

kan du vurdere min også?

kari said...

SV: Åh ja den filmen var nydelig <3 Si i fra om du finner den ;)

Martine Larsen said...

Veldig bra annmeldelser du har skrevet! Men vet at hun første, Katrine har betalt et firma for å lage den headeren, så skjønner godt hvis hun ønsker å bruke den lenge ;) Den er jo nydelig!

Oh Happy Life said...

Fine tilbakemeldinger, og jeg er stort sett enig med deg :)

Theri said...

Masse flotte blogger her ja! :D Kontruktiv kritikk også, og jeg er veldig enig med deg i mye av dette. :)